Skip to content

Het zijn niet de woorden, het gaat om de stem…

december 8, 2009

Er zijn van die liedjes, en die zetten je aan het denken. Meestal zijn dat liedjes waarvan je niet eens wist dat ze bestonden. Het liedje “Altijd dichtbij” van Ruth Jacott zette me aan het denken. Vanwaar die foto, omdat er een zinnetje is van: “een vader en een zoon, gebroullieerd met elkaar..”. En in een geniale serie zijn die mannetjes van de foto vader/zoon.

Ik vind het ook wel kloppen. Hoe ver iets ook is, het zal altijd dichtbij zijn. Zit je geliefde duizenden kilometers van je vandaan? Die persoon zal altijd dichtbij zijn: herinneringen, telefoneren, smsen, e-mailen, MSN, echt alles kan dichtbij zijn door de technologie van nu. Maar ook als iemand is overleden. Dan heb je voornamelijk herinneringen, maar ook foto’s (waarschijnlijk..), en die persoon is toch altijd dichtbij omdat je er verbonden mee bent. Wat ik niet vind kloppen, is “Liefde maakt blind het schijnt, maar als je niet meer ziet kan je altijd nog horen”. Ik vind dat niet kloppen, OMDAT als je doof bent, -stel-, en je word verblind door liefde, dan kan je toch alsnog niet horen. Maar ik denk meer dat je dan de liefde hoort ofzo. Geen idee. Ik vind het in ieder geval niet kloppen. Geen idee waarom ik er onzin over aan het lallen ben. Omdat ik het interessant vind denk ik.. hihi.

No comments yet

Geef een reactie

