Skip to content

Een passie voor verzorging

december 9, 2009

als je me vraagt wat mijn lievlingsvak is op school, dan zal ik VERZORGING zeggen. Waarom? Omdat ik er een passie voor heb.

Vroeger toen ik klein was, keek ik altijd naar dokter/ziekenhuis programma’s, en ik verzorgde mijn poppen als echte kinderen (goed doe maar alsof je dat niet gelezen hebt, ik schaam me daar best voor…) en ik deed altijd alsof mijn cavia een babytje was.

Nu nog steeds, vind ik verzorging te gek om te doen. zelfs moet ik afwassen. – Ik was eigenlijk thuis nooit af. Mijn ouders vertrouwen me niet met de borden.. want ja, ik ben onhandig..! – en op school hebben wij een machineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dusja. Ik vind verzorging gewoon tof.

Het idee dat je dan iets voor andere mensen doet, dat voelt gewoon geweldig. Op school hebben wij restaurant.. ik moet dan altijd – met mijn klas – de tafels dekken. Dat vind ik niet altijd even leuk, maar ik ben wel blij blij blij dat ik de persoon ben die de tafel dekt, waar iemand zal gaan eten en waarvan iemand zal zeggen ‘De tafel is mooi gedekt!’.

Ik heb dus ook voor de beroepsrichting gekozen; op school doe ik de richting verzorging, en op het roc ga ik waarschijnlijk Zorg&Welzijn doen. Ik wil docent geschiedenisofverzorging worden, óf, doktersassistent/verpleging. Daar moet ik over nadenken, maar daar heb ik nog wel… even denken? Drie jaar voor. 🙂

No comments yet

Geef een reactie

