Skip to content

let’s chatter up a bit…

december 10, 2009

Goed, vandaag was een lange dag. Eerst zat ik in die vreselijke taxi (ja hij kwam me ophalen!) samen met mijn leuke taxi genootjes. Toen zijn we dankgod voor één keer in deze maand op tijd gekomen, en ik had GEEN boeken mee. Maar dat hoefde ook niet, aangezien het vandaag ‘workshopdag’ was, maar ik had het beter ‘kerst voorbereidingen dag ‘ genoemd, want het duurde echt lang!

Om half negen ging ik naar de logopedie, en dat ging goed. Rond negen uur was ik dus bij het lokaal van ‘groen’, een vak die alleen de praktijk leerlingen bij ons krijgen, waar ik samen met D de grootste lol heb gehad. We  moesten de school versieren, maar het was niet gelukt. Onze versiering was een kransje, met twee kerstballen erin, kerstboom bladeren, mistletoe – wat eigenlijk nergens op slaat, maar toch erin hebben gedaan omdat we het sexy vonden -, van die bladeren met rode kersjes erop – of hoe die rode dingen ook heten! – en een kerstsok met parels. Opgehangen bij de kassa van de kantine. De concierge stond zo te kijken; :|.

De pauze ging te snel voorbij met woorden. Mijn flesje drinken ging meteen leeg, mijn ligakoekjes waren meteen op, ik was nu al moe. Na de pauze moesten we met onze groep naar het technieklokaal, daar mochten we aan draadjes trekken. Joepie. Ik heb toen niet echt serieus zitten werken, ik had er helemaal geen zin in, aan draadjes trekken. er was gezegd dat we decor gingen bouwen. Ik verwachtte iets heel anders dan een zak jute uit elkaar halen. Naja, rond kwart voor elf gingen we dus dansen (Thriller, Micheal Jackson, videoclipdansje doen! :D), en bij de grote pauze…

Toen was ik bij de leerlingenraad. Grote discussies, grote rumoer; kerst kwam eraan! Volgende week is het namelijk kerstviering.

De uren na die vergadering, – twee uren lang – heb ik naar een film gekeken met een paar mensen van mijn groep. Andere mensen gingen versieren, andere gingen weer naar techniek en weer anderen gingen bij het koken&bakken kijken. De laatste twee uur – dank god, iedereen was kapot en moe en chagrijnig.. -, hebben we gebarenpoezie gedaan. Hell yes.

Toen kwam ik dus thuis met de taxi -gadsie, ik ga echt fietsen! die rare taxi’s allemaal ;ooooooo -.

No comments yet

Geef een reactie

